Rozmiar: 52015 bajtów

Faith No More - teksty utworów
The Real Thing
  1. From Out Of Nowhere
  2. Epic
  3. Falling To Pieces
  4. Surprise! Your Dead!
  5. Zombie Eaters
  6. The Real Thing
  7. Underwater Love
  8. The Morning After
  9. Woodpecker From Mars
  10. War Pigs
  11. Edge Of The World
Angel Dust
  1. Land Of Sunshine
  2. Caffeine
  3. Midlife Crisis
  4. RV
  5. Smaller and Smaller
  6. Everthing's Ruined
  7. Malpractice
  8. Kindergarten
  9. Be Aggressive
  10. A Small Victory
  11. Crack Hitler
  12. Jizzlobber
  13. Midnight Cowboy
King for a Day... Fool for a Lifetime
  1. Get Out
  2. Ricochet
  3. Evidence
  4. The Gentle Art Of Making Enemies
  5. Star A.D.
  6. Cuckoo For Caca
  7. Caralho Voador
  8. Ugly In The Morning
  9. Digging The Grave
  10. Take This Bottle
  11. King For A Day
  12. What A Day
  13. The Last To Know
  14. Just A Man
The Real Thing
  1. From out of Nowhere
    Billy: "Bordin, ja I Roddy napisaliśmy muzykę a Patton słowa. Kawałek był zrobiony w tym samym czasie, co Epic... Wszyscy odsłuchiwaliśmy z uwagą go w studio - to było nasze życie i tak w zasadzie to wszystko."
  2. Epic
    Billy: "To było, kiedy pisaliśmy 'The Real Thing' - właśnie, co zwolniliśmy naszego piosenkarza. To był kawałek dość spontaniczny. W zasadzie był on jak wyzwolenie, które przyszło z chwilą odejścia Chucka (Mosely, pierwszy prawdziwy wokalista FNM)! Myślę, że na kilku naszych albumach większość inspiracji przychodzi jako wsparcie po utracie członka kapeli, które było bardzo ciężkie i trudne do przetrzymania! To jest jak ból, który w końcu przechodzi, jak burza, która w końcu nadchodzi. "Wiele naszych piosenek zaczyna się od muzyki później od tekstu... Ten kawałek nazwaliśmy 'Epic' jako rodzaj wyrazu - kodu, ponieważ zanim ono nadeszło, było czymś w rodzaju rozstąpienia się Morza Czerwonego! To było niedorzeczne i majestatyczne! Wiecie, że od zawsze mieliśmy nie do końca poważne podejście do pisania, z tymi wielkimi kinowymi dźwiękami. "Patton napisał słowa w jakiś tydzień po dołączeniu do zespołu. Pamiętam go, gdy próbował wyjaśnić mi je a ponieważ nie znałem go za dobrze, nie byłem zbyt pewny, co z tym mam zrobić" "byliśmy w trasie jakieś 18 miesięcy przed tym zanim Epic wydany był jako singiel. I zrobił na nas wielkie wrażenie, ponieważ był czymś, co wybraliśmy sobie według własnego instynktu i wyczucia. Okazał się strzałem w dziesiątkę I dał nam dużo nadzieli i wiary w następne nagrania."
  3. Do góry

Angel Dust
  1. Land of Sunshine
    Patton zaczerpnął niektóre zdania z testu osobowości L. Ron Hubbard'a. Oto kilka zdań z niego: #12. Czy często śpiewasz lub gwiżdżesz tak dla zabawy?
    #52. Czy życie wydaje się wartościowe?
    #60. Czy emocjonalna muzyka wywiera na tobie wrażenie?
    #192. Czy czujesz czasami, że wiek jest ponad tobą (za młody lub za stary)?
    #195. Czy inni obracają tobą?
    *Pytanie #195 jest napisane w tekście, ale nie ma go w piosence

    Pozostałe zdania wzięte zostały z chińskich Ciasteczek Fortuny:
    życie dla Ciebie jest bojową łysą przygodą
    Śpiewaj I ciesz się, fortuna się do Ciebie uśmiecha
    Idziesz zwycięską drogą, więc trzymaj się jej
    Jesteś aniołem przodującym nad słonecznym lądem
    Poklep się po plecach I uściśnij sobie dłoń

    Patton: napisałem tą piosenkę, kiedy robiłem eksperyment pozbawiając się zupełnie snu. Nie spałem przez trzy dni pod rząd I oglądałem ciągle wieczorne, nocne programy telewizyjne... Są czymś w rodzaju samo pomocnej orientacji...(Tutaj wyjaśnia moc takich rzeczy jak "siła pozytywnego myślenia" itd.), więc tak, oglądałem wiele takich programów i napisałem prawdziwą na swój sposób absurdalną pozytywną piosenkę"
  2. Caffeine
    Caffeine była napisana również w czasie sennego eksperymentu. Roddy zaznaczył również, że kofeina była jedynym nałogiem, jaki zażywał, Patton.
  3. Midlife Crisis
    Patton: "piosenka oparta na wielu obserwacjach I spekulacjach. Ale w pewien wytyczny sposób jest o Madonnie... Myślę, że to był szczególny czas, gdy byłem bombardowany przez jej image w telewizji i w gazetach i jej całym dziwnym sposobem przekazu...Jakby przechodziła przez jakiś problem. Wydaje się, że jest trochę zdesperowana.
    Mike również powiedział, że nie jest to kawałek tak bardzo o kryzysie wieku średniego gdyż nie potrafi wyrazić, jakie to naprawdę uczucie, ale jest to bardziej tworzenie sztucznych emocji i wyczuciu w tworzeniu ich.

    Billy:Każdy jest odpowiedzialny za ten kawałek. Był to czas, kiedy wszyscy czekali na nas i naszą kolejną płytę i obiecywali nam wszystko. Wszystko, co mieliśmy do zrobienia - to robić to, co musieliśmy, ale sposób, w jaki oni to widzieli, był trochę wyzywający, co sądzę, że słowa odzwierciedlają w pewien sposób. Z mojej perspektywy, chciałem nagrać piosenkę, która miała tylko jedną nutę przez cały kawałek, ale nadal byłaby piosenką. Więc chciałem by miała jedną partię basową, która nie zmieniałaby się. Miała dopóki nie nagraliśmy jej i nasz producent zauważył, co chciałem zrobić, ale w tym czasie wyglądało to jak strzelanie do własnej stopy wiesz?
  4. RV
    Gdy FNM pisze piosenkę czasami starają się ja wyobrazić wizualnie. Komunikują się między sobą i każdym wyobrażeniem jak chcieliby żeby brzmiał kawałek. Tą technikę wykorzystali przy pisaniu RV. Wyobrażeniem opisanym przez Mike'a Pattona był "tłusty facet siedzący w przyczepie, zajadający okropne żarcie, oglądający okropną telewizję, być może czasami bijący swoje dzieci lub poniżający swoją żonę. O tym właśnie jest piosenka. To cała, chciałbym powiedzieć kultura amerykańska, klasy pracującej, białe - śmieci amerykańskie.
  5. Smaller and Smaller
    W magazynie Bizz napisane było, że piosenka jest o ludziach, którzy kopiują siebie,
  6. Malpractice
    Patton: "jest to o kobiecie, która idzie do chirurga I jest operowana I zdaje sobie sprawę z tego, że lubi mieć rękę chirurga w swoim ciele. Nie przejmuje się nawet operacją, chce po prostu by czyjaś ręka była w niej - uzależnia się od tego"
  7. Kindergarten
    Billy:"jest to o dorosłych, którzy nadal czują się jak dzieci, ponieważ są jak one traktowani."
  8. Be Aggressive
    Billy:"jest to o dorosłych, którzy nadal czują się jak dzieci, ponieważ są jak one traktowani."
  9. A Small Victory
    Patton:, "mój tata był trenerem wiec gdy dorastałem zawsze chciałem wygrać. I cóż odkryłem, że po prostu nie mogę wygrać każdej gry...Niech to."

    Billy: "to o ludziach, którzy lubią rywalizację, dla których nawet te małe rzeczy mają wielkie znaczenie."
  10. Crack Hitler
    Billy: "'Crack Hitler' jest o narkotykowym baronie, który brał crack I porównywał się do Hitlera, ponieważ rozkazywał podległym mu ludziom. Więc myślał, że jest największy... wiesz, co jest w tym najśmieszniejsze? Jego skóra nie jest nawet biała! Jest kolorowy i myśli, że jest Hitlerem? Wszyscy często śmialiśmy się z niego więc zdecydowaliśmy zadedykować mu tą piosenkę."

    W wywiadzie dla Bizz, Billy powiedział: "jest to jakby piosenka o super bohaterze, jak Shaft z lat 70. To o kolesiu, który pali crack, podróżuje tylko pierwszą klasą, pije najlepsze szampany, żyje niebezpiecznie. To komedia."
  11. Crack Hitler
    Billy: "'Crack Hitler' jest o narkotykowym baronie, który brał crack I porównywał się do Hitlera, ponieważ rozkazywał podległym mu ludziom. Więc myślał, że jest największy… wiesz, co jest w tym najśmieszniejsze? Jego skóra nie jest nawet biała! Jest kolorowy i myśli, że jest Hitlerem? Wszyscy często śmialiśmy się z niego więc zdecydowaliśmy zadedykować mu tą piosenkę."
    W wywiadzie dla Bizz, Billy powiedział: "jest to jakby piosenka o super bohaterze, jak Shaft z lat 70. To o kolesiu, który pali crack, podróżuje tylko pierwszą klasą, pije najlepsze szampany, żyje niebezpiecznie. To komedia."
  12. Jizzlobber
    Billy:"to o kimś, kto jest w więzieniu."
  13. Midnight Cowboy
    Ta piosenka to główny motyw z filmu Midnight Cowboy I jest to kawałek instrumentalny, ale oto, co Billy miał do powiedzenia o nim dla magazynu Bizz "to muzyczna wersja tego, czego słuchasz w windach" powiedział również, że został uwzględniony do Angel Dust, ponieważ "nadawał równowagi całemu albumowi."
  14. Do góry

King for a Day... Fool for a Lifetime
  1. Ricochet
    Ricochet miała związek z 'Nirvaną', ale zespół zaprzeczył żeby mówiła ona o śmierci Kurt'a. Jedynym powodem jest fakt, że Richochet napisana była w dniu samobójstwa Kurt'a.
    Książka Homeboy napisana, przez Seth'a Morgana zawierała to zdanie "właśnie dotarłem tam gdzie miałem biec najszybciej jak mogłem zostać w jednym miejscu. By dotrzeć gdziekolwiek. Musiałem biec dwa razy szybciej", co mocno przypomina fragment Ricochet "biec dwa razy szybciej by zostać w tym samym miejscu."
  2. Evidence
    Billy: "Na 'King For A Day...', Jeśli 'Digging The Grave' było czysto punkową piosenką, której nigdy nie nagraliśmy to Evidence było ekstremalnym przeciwieństwem -kawałek czysto r'n'b. Napisany przeze mnie i Pattona. Najtrudniejszą rzeczą w tworzeniu takiej piosenki jest wyobrażenie sobie siebie robiącego to, lecz jeśli widzisz to możesz to zrobić. Patrzysz na siebie inaczej I masz znacznie wiecej dróg, którymi możesz pójść..."Z głośnymi dźwiękami piosenka nie daje oddechu a jeśli jest jedna rzecz, którą zrobiliśmy naprawdę źle przed nią było danie piosence oddechu - uczyliśmy się pracować z dynamizmem odrobinkę."
  3. The Gentle Art of Making Enemies
    Billy: "to piosenka Patton'a. Prawdopodobnie ma związek z faktem, że posiadamy naturalna tendencje to średniego tempa piosenek, I trochę się zestresował i chciał stworzyć coś w szybszym tępię. "w czasie, gdy zwolniliśmy naszego gitarzystę, jedyną rzeczą, która nam przeszkadzała było to, że musieliśmy pisać, jakie dźwięki gdzie są położone dla każdego, ale nasze układanie było bardziej głośne, solidniejsze, bliższe muzyce. Chcieliśmy rozebrać wszystko do póki nie było prawie nagie, wiec miało moc, ale bez żadnych ozdób, bez przeróbek. Nasz stary gitarzysta była bardzo wyrazistym człowiekiem. Miał tą swoją brodę, okulary, i był Panem Heavy Metal. Sprawa była taka, że chcieliśmy nagrać płytę, która trzaskałaby bardziej niż to, co do tej pory nagraliśmy i nie potrzebowaliśmy go by grał na gitarze, mogliśmy zrobić to sami. Wszystko chcieliśmy strzaskać bardziej niż kiedykolwiek..."
  4. Star A.D.
    Gdy zapytano czy Star A.D. Było napisane o Kurcie Cobain'nie, Mike, Patton miał tyle do powiedzenia: "Kurt? Boże nie! To jest o fenomenie. I jeśli ten koleś był nim, nie wiem. To jedna z tych sytuacji, które się zdarzają. To jak Vegas. Vegas jest świetne, mimo wszystko. Kocham je. Witamy w Ameryce".
  5. Caralho Voador
    Billy:, "więc, wszyscy wiemy, co to jest Caralho Voador, nieprawdaż? To jak ten pier.. Kutas prawda? Więc jest to o kolesiu w swoim samochodzie, który właśnie opier.. Starego dziadka, jeździ po mieście I zadziera nosa. I tak w zasadzie jest kutasem, a samochód jest jak jego skrzydła. Lata dokoła miasta i jest niczym jak latający kutas" .
  6. Digging the Grave
    Billy: "Digging The Grave było czysto punkowym kawałkiem, jakiego jeszcze wcześniej nie nagraliśmy" .
  7. What a Day
    Mike Patton wspomniał, że czytał książkę "Strach I odraza w Las Vegas" napisaną przez Hunter'a S. Thompson'a. Mieści ona w sobie to zdanie: "zabij ciało a głowa umrze", które również pojawiło się w słowach piosenki.
  8. The Last to Know
    W filmie Stanley'a Kubrick'a "Full Metal Jacket" pojawiło się logo Us Marine - Pierwszy do drogi dowiem się ostatni.
  9. Do góry

    << Powrót



Copyright © 2004-2005 by GaCiE
www.mikepatton.neostrada.pl All Rights Reserved